مازوخیسم

مازوخیسم,مازوخیسم چیست,مازوخیسم و سادیسم,مازوخیسم در ایران,مازوخیسم در زنان,مازوخیسم در مردان,مازوخیسم پا,مازوخیست چیست

  مازوخسیم , مازوخیسم چیست , مازوخیسم در زنان , مازوخیسم در مردان , درمان و علت بیماری مازوخیسم 

مازوخیسم چیست؟

مازوخیسم یک لغت فرانسوی منسوب به ساشه مازوخ است که در اصطلاح پزشکی ، تباهی و فساد اجرای عمل جنسی است به نحوی که با شکنجه و ضرب و شتم و آزارهای دیگر همراه باشد. این ناخوشی بیشتر در مردانی مشاهده شده است که مبتلا به انحراف عمل جنسی و هموسکسوآلیته هستند. این حالات جنون خودآزاری را مازوخ در بعضی نوشته هایش توصیف و تشریح کرده است . مازوشیسم . شهوت خودآزاری.خودآزارها با دشنام، خفت و اهانت به اوج لذت جنسی می رسند.

مازوخسیم , مازوخیسم چیست , مازوخیسم در زنان , مازوخیسم در مردان , درمان و علت بیماری مازوخیسم

انواع مازوخیسم

روانی

احساساتی

جسمی یا فیزیولوژیکی

این  بیماری 4 ویژگی عمده دارند:

منش بیش از حد مردانه و قلدری کردن.

آزاردادن یا آزار دیدن.

محدودسازی فیزیکی یک نفر توسط دیگری.

تحقیر شدن یا تحقیر کردن.

مازوخسیم , مازوخیسم چیست , مازوخیسم در زنان , مازوخیسم در مردان , درمان و علت بیماری مازوخیسم

پیشگیری از مازو خسیم

از آنجایی که منشاء این خیال پردازی ها و امیال  در دوران کودکی و یا نوجوانی است، بنابراین ممکن است که پایه و اساس رفتار سادومازوخیستیک در بزرگسالی شکل بگیرد که پیشگیری را سخت می سازد. افراد ممکن است که چندان تمایلی به فاش کردن امیال خود و بحث در مورد خیال پردازی های سادیستی به عنوان بخشی از درمان نداشته باشند.

مازوخسیم , مازوخیسم چیست , مازوخیسم در زنان , مازوخیسم در مردان , درمان و علت بیماری مازوخیسم

درمان مازوخسیم

برای درمان انحرافات جنسی اغلب از رفتار درمانی استفاده میشود. این میتواند شامل مدیریت و  شایسته سازی الگوهای برانگیختگی جنسی و خودارضایی باشد. درمان هایی شامل بازسازی شناختی و آموزش مهارتهای اجتماعی نیز استفاده میشود.از دارو نیز برای کاهش توهمات و رفتارهای مربوط به انحرافات جنسی استفاده می شود. این امر به ویژه در افرادی که رفتارهای خودآزارانه شدید و خطرناک دارند موثر است.بیماری های مقاربتی و دیگر مشکلات پزشکی، به ویژه هنگامی که رفتار سادومازوخیسمی(sadomasochistic)  شامل خونریزی باشد نیز میتواند در این افراد دیده شود. همچنین افراد شرکت کننده در هیپوکسی فیلیا و دیگر رفتارهای خطرناک میتوانند از درد شدید رنج ببرند که حتی ممکن است منجر به مرگ هم شود.

مازوخیسم و سادیسم

یک روان شناس بالینی گفت: هر گونه آزار و اذیت نسبت به خود با جنبه لذت را “مازوخیسم” و هر گونه آزار و اذیت دیگران به قصد لذت بردن را “سادیسم” می‌گویند. محمد یعقوبی در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه “خود آزاری” با “مازوخیسم” متفاوت است، اظهار کرد: نباید خودآزاری را مازوخیسم عنوان کرد؛ در واقع مازوخیسم یک اختلال روانی و خودآزاری نشانه‌ای از ابتلا به بیماری‌های روانی است. وی با بیان اینکه علل انجام خودآزاری با مازوخیسم متفاوت است، گفت: افرادی که به بیماریهای روانی اسکیزوفرنی و اوتیسم مبتلا هستند اقدام به خودآزاری می کنند. یعقوبی ادامه داد: درمان مازوخیسم سخت‌تر از خودآزاری است، زیرا اختلال مازوخیسم پایدار است اما در خودآزاری فرد، درمان می‌شود. وی با بیان اینکه خودآزاری بیشتر از جنبه جسمی مطرح است اما به خودآزاری روانی، عاطفی و احساسی نیز تقسیم می‌شود، خاطر نشان کرد: تشخیص خود آزاری روحی از خودآزاری جسمی بسیار مشکل‌تر است. برای نمونه فردی که رژیم غذایی را رعایت نمی‌کند خود آزاری جسمی و فردی که به تفریح و نشاط خود اهمیت نمی‌دهد نیز خودآزاری روحی می‌کند. این روان شناس بالینی با بیان اینکه مفهوم مازوخیسم با سادیسم نیز متفاوت است، خاطر نشان کرد: هر گونه آزار و اذیت نسبت به خود را که جنبه لذت داشته باشد مازوخیسم و هر گونه آزار و اذیت دیگران به قصد لذت بردن را سادیسم تعریف می‌کنیم.

بیماری های روانی

افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی به اشیا یا شرایط با ترس و دلهره پاسخ می‌دهند، همچنین نشانه‌های فیزیکی اضطراب یا ترس نیز همچون بالا بودن ضربان قلب و عرق کردن نیز در آن‌ها نمایان است. اختلالات اضطرابی به این شکل قابل تشخیص خواهد بود که پاسخ شخص برای شرایطی که در آن هست مناسب نباشد، و یا شخص نتواند پاسخ خود را کنترل کند و یا اینکه اضطراب باعث اختلال عملکرد طبیعی او شود. از انواع اختلالات اضطرابی می‌توان به اختلال اضطراب فراگیر، اضطراب جدایی، اختلال پانیک، اختلال اضطراب اجتماعی و فوبیاهای خاص اشاره کرد که امروزه از بیماری‌های روانی شایع به شمار می‌روند.یکی از بیماری‌های روانی شایع در بین مردم اختلالات خلقی است. این اختلالات، که اختلالات عاطفی نیز نامیده می‌شوند، شامل احساساتی چون غم و اندوه مداوم یا خوشحالی‌های دوره‌ای، و یا احساسات نوسانی بین خوشحالی شدید و غم شدید می‌باشد. از شایع‌ترین اختلالات خلقی می‌توان به افسردگی، اختلال دوقطبی و اختلال سیکلوتیوم اشاره کرد.اختلالات روان‌پریشی شامل آگاهی و تفکرهای تحریف شده می‌باشند. دو نشانه‌ی رایج این اختلالات توهم ( تجربه‌ی تصاویر یا صداهایی که واقعی نیستند، مانند شنیدن صداهای زمزمه در گوش) و هذیان ( اعتقادات اشتباهی که فرد بیمار با وجود شواهد مخالف، آن را درست می‌پندارد) می‌باشند. اسکیزوفرنی از نمونه‌های بارز اختلالات روان‌پریشی است.یکی از بیماری‌های روانی شایع اختلال خوردن است. اختلالات خوردن شامل احساسات، نگرش‌ها و رفتارهای مفرط در رابطه با وزن و غذا می‌باشد. این نوع اختلال شامل بی‌اشتهایی عصبی، پراشتهایی عصبی و اختلالات خوردن می‌شود.افراد مبتلا به اختلالات کنترل تکانه، قادر به مقاومت در برابر خواسته و یا محرکی که برای آن‌ها و زندگی آن‌ها مضر است، نیستند. آتش زدن، سرقت و قمار از نمونه کارهایی است که افراد مبتلا به اختلال کنترل تکانه انجام می‌دهند. الکل و مواد مخدر نیز از جمله اعتیادهای رایج در این افراد به شمار می‌روند.